Praksiseksempel: Bjørnsletta skole

Bjørnsletta skole i Oslo er en 1 til 10-skole, som har satt vurdering for læring i system. Her har skolen innarbeidet en felles kultur der elevene får øve over lengre tid, uten å få karakterer i underveisvurderingen. Karaktervurdering gis en gang i hver termin.

Dette høres ut som en interessant måte å organisere undervisning og vurderingsarbeid, og i tråd med forskning om læring/motivasjon/tilbakemeldinger.

Mer om hvordan de tenker rundt vurderingsarbeidet og karakterer i ungdomsskolen kan man finne på

– skolens hjemmeside (http://www.bjornsletta.gs.oslo.no/satsing/ )

Utdanningsetaten i Oslos presentasjon

– Presentasjon fra skolen på Udirs «vurdering for læring»-sider: Video

Advertisements

Forfatter: Kjell Evensen

Lærer i ungdomsskolen. Blogger om Vurdering for læring i praksis.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s