Eksempel 2 på vurdering med fremovermelding

Denne vurderingen ble gitt til en 10.trinnselev i kroppsøving – tema friidrett.

Her har jeg forsøkt å gi en generell fremovermelding til eleven slik at eleven kan bruke denne i de kommende temaene i faget. I og med at eleven er på 10.trinn har det ikke stor hensikt å gi noen idrettsspesifikk fremovermelding for friidrett, når dette ikke er et tema som vil gjennomgås på nytt.

Læringsmål:
– Jeg kan kunne delta aktivt i friidrettsøvelser, kondisjonstrening og måling av resultater
– Jeg kan bidra til stor aktivitet og til at alle er inkludert.

Vurderingen:

Du har vist stor fremgang i innstilling og aktivitetsnivå fra i fjor. Bra!
Gjennom dette temaet har du vist høy kompetanse.

I timene har du vist at du kan ha en positiv innstilling, hjelpe til med utstyr og komme i gang med effektiv trening sammen med andre. Du har også vist at du kan bidra positiv i klassen på idrettsdagen og når vi har spilt fotball. Da har du også vist at du kan gi andre positive tilbakemeldinger.

Du har vist god evne til å trene på ulike ferdigheter, og jobbe med tekniske detaljer for å bedre ferdighetene dine. Du viser at du kan trene effektivt over noe tid.

For å øke kompetansen din i faget bør du jobbe med å inkludere alle elever i aktiviteter, og med å holde oppe aktivitetsnivået i alle timer og aktiviteter. Enkelte ganger har aktivitetsnivået vært for lavt.

Reklamer

Forfatter: Kjell Evensen

Lærer i ungdomsskolen. Blogger om Vurdering for læring i praksis.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s