Oversikt

Her er en oversikt over alle innlegg som er publisert, bortsett fra vurderingstipsene:

ChatGPT og vurdering

Egenvurdering i ulike tidsspenn

Mindre vurdering, mer læring?

Må elevene få vite hvordan de ligger an?

Må elever alltid få råd?

Spørsmål og svar om standpunkt

Standpunkt og eventuelle klagesaker

Elevstemmen i bruk av tilbakemeldinger

Muntlig eksamen 2022

Hvordan arbeide med progresjon

Praksiseksempel: Seiersten ungdomsskole

Litt faglig påfyll

Øve til prøven?

Endringer i vurderingsforskriften

Kompetansebeskrivelser – kan det være til hjelp?

Faktatester i fagfornyelsen?

Underveisvurdering på Ipad

Trenger man prøver for å vurdere elevers kompetanse?

Ulike eksempler på læringsmål

Glimt fra praksis #6: Oppfølging av test

Hvordan vurdere muntlig aktivitet?

Glimt fra praksis #5: Videovurdering

På vei mot færre karakterer i skolen?

«Riktig» tidspunkt for en prøve?

Læringsmål for fellesskapet

Glimt fra praksis #4

Glimt fra praksis #3

Fem nyttige lenker

Min vurderingspraksis i skoleåret 2016-17

Vurdering av idrettslige ferdigheter i kroppsøving

Å sette terminkarakterer

Når gir man ut terminkarakterer/standpunktkarakterer?

Flere eksamener i grunnskolen?

Glimt fra praksis #2

Glimt fra praksis #1

Svømmeprøve i barneskolen?

Bruk av rubrikker og skjema i vurdering

Vurdering: Lærerens profesjonelle skjønn

Vurderingsgrunnlag?

Praksiseksempel: Hverandrevurdering i kroppsøving

Vurdering i skolen – to modeller for fremtiden

Praksiseksempel: Hvaler ungdomsskole

Integrering av underveisvurdering i et undervisningsemne

Hvordan lage læringsmål ut fra kompetansemålene?

Praksiseksempel: Ringshaug ungdomsskole

Burde elever vurdere lærere?

Eksempler på ulike skriftlige tilbakemeldinger #2

Eksempler på ulike skriftlige tilbakemeldinger

Vurderingspraksis i kroppsøving

Artikkel: Underveisvurderingens paradoks

Leserinnlegg i GD

Endringer i vurderingsforskriften – noen tanker

Hvordan følge opp tilbakemeldinger du gir?

Dagens eksamensform – Relevant for dagens samfunn?

Motivasjon og underveisvurdering

Eksamen i grunnskolen – hvor viktig er det egentlig?

Vurderer du karakterfri underveisvurdering?

Formell og uformell vurdering

Kunnskap eller kompetanse?

Kronikk om karakterer i vurderingsarbeid (Græsli og Hagevold)

Sluttvurdering i kroppsøving

Gjennomføring av halvårssamtaler

Praksiseksempel: Sarpsborg kommune

Praksiseksempel: Skedsmo kommune

Hvordan kan man vurdere elevenes kompetanse?

Vurderingspraksis i kroppsøving

Praksiseksempel: Hommelvik ungdomsskole

Karakterer i skole og arbeidsliv

Undervisningsdesign

Hvordan vurdere effektivt?

Tips til karakterfri underveisvurdering

Noen erfaringer med karakterfri underveisvurdering

Karakterer i underveisvurdering?

«Gjennomsiktig undervisning»

Vurderingens hensikt

Begreper i underveisvurderingen

Praksiseksempel: Bjørnsletta skole

Plan for – og eksempel på vurdering

Noen tanker..

Et gjennomsiktig undervisningsopplegg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere liker dette: