Her er en oversikt over alle innlegg som er publisert, bortsett fra vurderingstipsene:
Egenvurdering i ulike tidsspenn
Må elevene få vite hvordan de ligger an?
Spørsmål og svar om standpunkt
Standpunkt og eventuelle klagesaker
Elevstemmen i bruk av tilbakemeldinger
Hvordan arbeide med progresjon
Endringer i vurderingsforskriften
Trenger man prøver for å vurdere elevers kompetanse?
Glimt fra praksis #6: Oppfølging av test
Hvordan vurdere muntlig aktivitet?
Glimt fra praksis #5: Videovurdering
På vei mot færre karakterer i skolen?
«Riktig» tidspunkt for en prøve?
Min vurderingspraksis i skoleåret 2016-17
Vurdering av idrettslige ferdigheter i kroppsøving
Når gir man ut terminkarakterer/standpunktkarakterer?
Flere eksamener i grunnskolen?
Bruk av rubrikker og skjema i vurdering
Vurdering: Lærerens profesjonelle skjønn
Praksiseksempel: Hverandrevurdering i kroppsøving
Vurdering i skolen – to modeller for fremtiden
Praksiseksempel: Hvaler ungdomsskole
Integrering av underveisvurdering i et undervisningsemne
Hvordan lage læringsmål ut fra kompetansemålene?
Praksiseksempel: Ringshaug ungdomsskole
Eksempler på ulike skriftlige tilbakemeldinger #2
Eksempler på ulike skriftlige tilbakemeldinger
Vurderingspraksis i kroppsøving
Artikkel: Underveisvurderingens paradoks
Endringer i vurderingsforskriften – noen tanker
Hvordan følge opp tilbakemeldinger du gir?
Dagens eksamensform – Relevant for dagens samfunn?
Motivasjon og underveisvurdering
Eksamen i grunnskolen – hvor viktig er det egentlig?
Vurderer du karakterfri underveisvurdering?
Kronikk om karakterer i vurderingsarbeid (Græsli og Hagevold)
Gjennomføring av halvårssamtaler
Praksiseksempel: Sarpsborg kommune
Praksiseksempel: Skedsmo kommune
Hvordan kan man vurdere elevenes kompetanse?
Vurderingspraksis i kroppsøving
Praksiseksempel: Hommelvik ungdomsskole
Karakterer i skole og arbeidsliv
Tips til karakterfri underveisvurdering
Noen erfaringer med karakterfri underveisvurdering
Karakterer i underveisvurdering?
Begreper i underveisvurderingen
Praksiseksempel: Bjørnsletta skole